2016. május 27., péntek

Oldtimer Premier - Biatorbágy, 2016. április 23.

2016. április 23.

Biatorbágyon, a Premier Outlet parkolójában idén is megrendezték a nagy sikerű Oldtimer Premier rendezvényt, amelyre - először - én is kimentem a kis Fiat/Seattal.

Az oda vezető út, hála az 504Laci által beépített új motornak, problémamentes, sőt kifejezetten kellemes volt. A "kiállítás" egyetlen Fiat 127-ese mellé sikerült leparkolnom, közel az alfásokhoz és egy nagyon szép, Zagato-építésű Maserati kabrióhoz (azt, gondolom, mondanom sem kell, hogy veterán SEAT egyáltalán nem volt kint, így az olasz "vérvonalat" próbáltam erősíteni).


Mint a képen látható, egy aprócska "fejlesztésre" azért sor került a legutóbbi fotók óta: felkerültek az immár nem füstszínű, hanem valóban átlátszó első indexburák. Sajnos nem tudtam spanyol eredetikhez hozzájutni, a német ebay-en sikerült a beszerzés, borzasztó drágán. Olasz gyártmányok.


Az autót csak mérsékelt érdeklődés fogadta Biatorbágyon az OT-s autócsodák gyűrűjében, ami nem csoda, hiszen a kiállított autók túlnyomó része más dimenziót képviselt. Ezt a másik dimenziót leginkább az alábbi, a helyszínen készített képpel tudnám illusztrálni. Alighanem ennek a Mercinek még a visszapillantó tükre is nagyobb (anyagi) értéket képvisel, mint az én kis 133-asom - természetesen az eszmei (és főleg "előszereteti") érték már azért jobban összevethető.


Mégis volt értelme a részvételnek, mivel sikerült végre személyesen is találkoznom azzal a (másik) Lacival, aki a 2013 januárjában nem megvásárolt (másik, piros) 133-ast vette meg és újította fel. Sajnos nem hozta ki az autót, mivel még nem volt meg a műszaki vizsgája, így a két kocsi közös fotózása még várat magára.


Ezen, valamint a következő képen jól látható, hogy a 133-as nem Kispolski. A most következő fotón egyébként 504Laci Fiat 126 Bambino típusjelzésű autója látható, amelynek a hátulja az eredeti Goggomobil-erőforrás helyett már egy Steyr-Puch motort rejt.


Lacival is sikerült összefutnunk és pár szót váltanunk, sőt - hogy teljes legyen azok köre, akik eddig a segítségemre voltak a 133-as felújításában - az Alfarium restauráló műhely tulajdonosai, Alex és Péter is kint voltak. Alex egy Alfa 6-ossal, amelyet sajnos nem tudtam lefényképezni, mert addigra természetesen lemerült a telefonom, Péter pedig vajon mi mással is érkezhetett volna, mint a csodálatos Montreallal.


A rendezvény összességében nagyon érdekes volt, rengeteg igazán szép és különleges autót hoztak ki a tulajdonosok és restaurálók. Domináltak a német típusok, nagyon sok BMW és Mercedes volt kint, de az elfeledett angol márkák kedvelői is találtak kedvükre valót a parkoló szélén szerényen meghúzódó Austin Allegrótól az enyhén pinceszagú, múzeumi raktárból kimentett Triumphon keresztül a Mr. Bean-jelenetekből ismert háromkerekű Reliant Robinig, sőt - személyes kedvencemként - egy Nissan Cherry is érkezett, mindössze 30-valahányezer kilométerrel, valódi gyári állapotban.


Kevesen tudják, de a Cherry európai változata (Cherry Europe) azonos az Alfa Arnával - a két gyártó közötti együttműködést nem a világ legnagyobb autóipari sikertörténetei között tartják számon. A rossz nyelvek szerint, bár az eredeti cél az olasz dizájn és a japán megbízhatóság ötvözése lett volna, de picit mintha fordítva sült volna el a dolog. Több közös Alfa-Nissan projekt nem volt azóta sem.


Szóval, kellemes névnapi program volt György-nap "elő-délelőttjén", a hazaút viszont már nem volt felhőtlen, ugyanis a Budaörsi úton mindkét jobb oldali dísztárcsám leesett, ráadásul az egyiket nem is találtam meg, miután megálltam és elkezdtem keresni. Sajnos a melegben elengedett a kétoldalú ragasztószalag, így megerősödött bennem az elhatározás a kerékcsere iránt. (Szerencsére már megvan az a garnitúra 127-es lemezfelnim, amelyen gyárilag rajta vannak azok a kis kidudorodások, amelyekre rá lehet pattintani a krómkupakokat.)


De hogy legyen a nap végére némi öröm az ürömben: hosszas keresés után délután megtaláltam az út szélén a hiányzó, negyedik dísztárcsát. Sajnos valószínűleg áthajtottak rajta, mert a széle - mint fent látható - kicsit benyomódott, de valaki (talán egy arra sétáló gyalogos vagy egy kerékpáros) volt olyan kedves, hogy megállt és félrerakta nekem. Ezúton is nagyon szépen köszönöm!

1 megjegyzés:

  1. Szia Yorgos!

    Szeretnék kérdezni valamit a Nissan Cherryvel kapcsolatban! Fontos lenne, mert időközben az enyém lett, és amiről kérdeznélek nagy valószínűséggel arra csak Te tudnál válaszolni... email címem: johneurope@freemail.hu Előre is nagyon köszönöm a segítséged! Üdv: Jani

    VálaszTörlés