2017. február 22., szerda

Új kormány és egyéb teendők

2016. december 22.

Ahogy közelgett az év vége, elhatároztam, hogy összeírom, mit kell még beszereznem a 133-as általam csak "sufnituning-restaurálásnak" csúfolt, többnyire házilagos felújításához.

A lista nem olyan borzasztó, ugyanakkor mégis vannak megoldhatatlannak tűnő feladatok benne.

1. A legfontosabb: a felniprobléma. Változatlanul ott tartunk, hogy vannak az 504Laci-féle bontott autóból származó felnijeim, de azokon ugye nincs ott a bűvös kitüremkedés a dísztárcsa felrakásához, az e célból beszerzett felújított Fiat 127 Mk1 felnik pedig csúnyán megbuktak a vizsgán és egy vastelepen végezték.


Hirdetek a Jófogáson, posztokat rakok fel különféle Facebook-csoportokba, de semmi. Jelentkezők vannak, de eddig nagyjából addig jutottunk, hogy "talán van valahol otthon 1-2 darab, majd megnézem". Érdekes, hogy ennyire ritkák lettek a sima 127-es lemezfelnik, miközben az összes 127-es Cromodorákon szaladgál. A gyári felnik mindenkinél a kukában landoltak?

2. A második legfontosabb: a kormányprobléma. Kérem szépen, ez megoldódott! Én is nehezen hiszem, de egyszer kaptam egy e-mailt Torjay Lacitól (az "ezen a blogon mindenki Laci" verseny egyik résztvevőjétől), hogy az ebay-en talált nekem egy olasz hirdetőnél egy egész jó állapotúnak tűnő Fiat 127 Mk1-es kormányt.

Kőkemény 15 EUR-ért hirdette egy Matteo nevű olasz srác, aki - mint kiderült - maga is egy szép 127-es tulajdonosa. A postaköltség több volt... (20 EUR). Azaz összességében, postával együtt majdnem kijött egy tízesből. Sok érte? Lehet. De nem volt más választásom, mert a gyári felnikkel együtt a gyári kormányok is kihaltak Magyarországról, hiába van minden 127-esben Abarth kormány. Gondolom, ezeket is kidobták, elásták vagy egy nagy zsákban elvitték valamelyik szeretetszolgálathoz adományként.

Na de ez itt most nem a kesergés helye, ugyanis megvan a kormány! November 19-én ütöttem le az ebay-en, miután Matteóval tisztáztuk a postázás és fizetés feltételeit és megállapította, hogy nagyon szép és ritka autóm van (Olaszországban szinte ismeretlen a 133-as!) :)


A csomag december 9-én érkezett meg, amit azonnal jeleztem is Matteónak, aki a következőt válaszolta:
Ciao Giorgio, sono contento che va tutto bene. OK, fammi sapere se va bene il volante sulla 133.
Hevenyészett fordításban, előbányászva 1990-es országos olasz nyelvi élőbeszéd verseny I. helyezésemet, perugiai ösztöndíjamat és olasz középfokú "C" nyelvvizsgámat, hátha 26 év alatt még nem évültek el: "Szia Gyuri! Örülök, hogy minden rendben. OK, majd tudasd légyszí, hogy jó-e a kormány a 133-ashoz".


Merthogy volt egy olyan félelmem, hogy nem lesz jó, azok után, hogy a Gyulától (ő véletlenül nem Laci, vagy csak nem tudunk róla?) kapott 126p (régi típusú Kispolski-) kormányt nem tudtam berakni az eltérő ricnik miatt. Ahogy a kocsihoz kapott (motortérnek látszó csomagtartóban talált) 850-eshez valót sem. Érdekes módon csak a volt tulajdonosnak visszaadott Abarth és a faceliftes Kispolski- (650E) kormány volt eddig jó bele.

Mivel az autó télidőben apósom garázsában pihen, ha nem is felbakolva, de eléggé leállítva (akkumulátor nélkül), kellett egy kis idő, míg foglalkozni tudtam a kormánycserével. Ez a nap végül december 22-én érkezett el. Polski-kormány ki, némi imádkozás... és... hopp, tökéletes hozzá a 127-es kormány, azaz a Volante!


Verba volant, volante manent - ahogy a művelt, latinul is tudó olasz mondja.

És hogy miért vagyok ennyire boldog ezzel a látszólag egyszerű és nem is kifejezetten 133-as kormánnyal? Hát ezért:


Sőt még inkább ezért:


No de nézzük, mik vannak még a teendők listáján. Hát, szerencsére nem sok minden, csak egy tétel:

3. A harmadik legfontosabb: a gumiszőnyeg. Egy magát szerényen - és talán joggal - Everything Fiatnak, illetve mrfiat.com-nak nevező amerikai (Atlanta, Georgia) ebay-es bolt hirdet ilyet évek óta kőkemény 50 dollárért, ami már önmagában sem kis pénz (én lazán 300-zal szoktam szorozni), de nem adtak meg hozzá postaköltséget - márpedig az USA-Magyarország viszonylatban horror szokott lenni.


Lacival, a másik felújítás alatti (általam 2013-ban majdnem megvett piros) 133-as tulajdonosával (aki nem 504Laci és nem is Torjay Laci, hanem egy harmadik Fiat/Seat-Laci) tervezzük a közös beszerzést, mert az övé is viseltes kissé, és ha két garnitúra jön egy csomagban, azaz kétfelé oszlik a szállítási költség, úgy azért már racionálisabb lehet. Szóval egyelőre ez még a jövő szava, de legalább van konkrét remény, beszerzési forrás, nem úgy, mint a 127-es felnik esetében, ahol sehol semmi.


4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Kérlek írj nekem bármi elérhetőséget! Fontos!
    zazope369@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Yorgos, kérlek írj nekem emailre bármi elérhetőségedet. Köszönöm!

      Törlés
    2. Yorgos, kérlek írj nekem emailre bármi elérhetőségedet. Köszönöm!

      Törlés
  2. Szia!
    Kérlek írj nekem bármi elérhetőséget! Fontos!
    zazope369@gmail.com

    VálaszTörlés